söndag 24 maj 2015

Om jag hade varit jurygrupp

Under varje Eurovision Song Contest som jag ser på, brukar jag roa mig med att ge poäng till låtarna, som om jag vore jurygrupp. Det innebär poäng enligt de vanliga 12, 10, 8 och så vidare, samt att jag inte ger något till Sverige.

Det här var mina röster för tävlingen på lördagskvällen:

Montenegro, 1 poäng
Grekland, 2 poäng
Frankrike, 3 poäng
Österrike, 4 poäng
Australien, 5 poäng
Spanien, 6 poäng
Norge, 7 poäng
Estland, 8 poäng
Tyskland, 10 poäng
Italien, 12 poäng

För mig framstår det som litet märkligt, att varken Tyskland eller Österrike fick några poäng, och att Ryssland totalt kom på andra plats i tävlingen. Vi har alla olika smak, alla tycker vi väl att vår egen musiksmak är allra bäst. Detta att min smak skulle skilja sig så mycket i några avseenden från andras, medan min favorit Italien trots allt kom trea, det känns litet udda.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det är väl tur att smaken är olika. Det skulle vara förödande om man ständigt måste lyssna på samma musikstycke.

Daniel Granqvist sa...

Ja, så är det naturligtvis.