fredag 29 december 2017

Utebliven tidning

I går fick vi inte den dagliga morgontidningen som vi prenumererar på, Nerikes Allehanda. Jag skickade ett meddelande tidigt på morgonen om utebliven tidning till Mittmedias tidningsdistributör och bad om att få tidningen hemskickad snarast möjligt. Samma dag fick jag svar, vi fick en ursäkt och besked om att vi skulle få tidningen i dag.

I morse fick vi dagens tidning, men inte gårdagens. Jag skickade genast ett svar på gårdagens besked och anmälde att gårdagens tidning ännu inte hade kommit. Nu är det kväll och något svar på dagens meddelande har jag ännu inte fått.

När posten hade kommit på eftermiddagen, hade vi fortfarande inte fått gårdagens tidning.

Vad är det för mening med att prenumerera på en morgontidning, om man inte får tidningen den morgon då tidningen ges ut? Nu är det lyckligtvis en enstaka händelse att tidningen inte kommer, men jag skulle önska att frågan om utebliven tidning hanterades på ett bättre sätt.

Inga kommentarer: