onsdag 25 augusti 2010

Dörrknackning

I kväll var jag med och kampanjade genom dörrknackning. Vi var i Almby. Det gick bra, många var hemma, alla var vänliga, även om det var en och annan som tackade nej till det material vi delade ut. Jag skulle rekommendera fler att vara med på dörrknackning. Det är trevligt och det känns som en god insats för den valseger som vi hoppas på. Vill vi ha väljarnas röster, är det ju rimligt att vi ber väljarna om dem.

Vissa möten är mer minnesvärda än andra. I dag ringde jag på en dörr där det satt en nyckelknippa i låset på ytterdörrens utsida. Jag påpekade givetvis detta för kvinnan som öppnade dörren och hon tackade så mycket. Hon tog nycklarna och slängde dem i en snygg lobb upp på hatthyllan inne i hallen. Dörrknackning kan således leda till rent medmänsklig kommunikation vid sidan om det politiska budskapet. Tyvärr hade jag inga längre politiska diskussioner i dag, det kan annars vara roligt.

Inga kommentarer: