måndag 23 augusti 2010

Födelsedag i familjen

I kväll är jag inte med och för kampanj inför valet. Det beror på att min kära hustru Paula fyller år, och jag ägnar mig naturligtvis åt att fira henne. Det finns saker som är viktigare än valrörelsen, familjen och familjemedlemmars bemärkelsedagar hör till dem.

Paula är också medlem i Örebro Mitt och kandiderar för Moderaterna till landstinget på listan för Örebro-Lekebergs valkrets. Hon är sjuksköterska, varför det faller sig naturligt för henne att intressera sig för sjukvårdspolitik.

För övrigt hoppas jag att Örebro SK vinner mot AIK på Behrn Arena i kväll. Det beror bara delvis på att Örebro SK är vår stads lag i Allsvenskan. Som född och uppvuxen i en förort till Stockholm är jag djurgårdare och hejar alltid på AIK:s motståndare.

Inga kommentarer: