onsdag 8 december 2010

Miljönämnden och nya uppdrag

I dag höll Miljönämnden i Örebro kommun sitt sista sammanträde för mandatperioden. Jag har suttit som ledamot i denna nämnd de senaste fyra åren. Det har inte varit mycket politiska val, men mycket myndighetsutövning och det har varit intressant. Miljönämnden gör ett viktigt arbete för alla människors hälsa och välbefinnande och för den övriga naturen runt omkring oss.

Det är inte klart än, men jag kommer med största sannolikhet att få andra uppdrag den kommande tiden. Eftersom frågan om kommunalt omval inte är avgjord än, kommer Örebro kommun att få ett samstyre av sju partier under den första delen av 2011. Oavsett om det blir omval eller inte, kommer uppdragen i olika nämnder sedan att ses över igen. Jag kommer att berätta här vilka uppdrag jag får, så fort det är klart.

Jag är nöjd med förslagen på uppdrag som jag har fått, även om jag vet att inte alla är nöjda med sina erbjudanden. Det har jag förståelse för i flera fall.

Inga kommentarer: