söndag 26 december 2010

Snöskottning

Det har fallit någon centimeter snö i dag fram till ettiden på eftermiddagen. Jag hade inte mycket annat för mig, så jag gick ut och skottade bort den nya snön från infarten. Om man inte skottar, kan varje centimeter ny snö bidra till en tjockare isgata framåt vårkanten.

När jag var nere vid vägen och skottade sprang en joggare förbi. Det kändes extra skönt att göra något produktivt som att skotta snö, när jag såg honom. Visst är det bra att röra på sig, men jag har svårt att förstå glädjen i att röra på sig bara för rörelsens egen skull. Själv skulle jag bli stressad av sådant, därför att det skulle kännas som slöseri med tid. Jag kan jobba i trädgården, hugga ved, skotta snö, och oftast cyklar jag till och från arbetet och politiska möten. Då kombinerar jag emellertid träning med något annat som i sig är nyttigt. Skall vi se politiskt på detta, är det kanske arbetslinjen applicerad på privat träning. :-)

Inga kommentarer: