tisdag 19 november 2013

Märkligt ifrågasättande

Den här förmiddagen satt jag på ett tåg, ute på tjänsteresa, när min tjänstemobil ringde. Jag svarade, som sig bör. Mannen som ringde bad om hjälp med information som jag bara kunde ha fått tag på, om jag hade suttit på kontoret framför min dator. Jag talade därför om att han hade blivit kopplad till min mobil, att jag var utanför kontoret på tjänsteresa och att jag därför varken kunde hjälpa honom eller koppla tillbaka honom till växeln. Det medförde att han ifrågasatte om jag ens jobbade på Transportstyrelsen. Det försäkrade jag honom om att jag gjorde, men han verkade tvivla ändå. För mig kändes det som ett märkligt ifrågasättande. Hur många företag och myndigheter är det inte i dag, där tjänstemän kan nås på mobil även när de inte är på plats på kontoret? Det borde vara bra för folk i allmänhet, men den här mannen verkade bara bli sur för det. Det var tråkigt.

Inga kommentarer: