torsdag 30 september 2010

Kurs

Efter valet kan vi ägna oss åt fler saker vid sidan om politiken. Förra helgen arbetade jag i trädgården och följde Singapores Grand Prix i formel 1. Denna fredag, lördag och söndag skall jag till Stockholm för att gå Svenska kennelklubbens Centralkurs i anatomi och bedömning. Det är ett steg på vägen till mitt mål att bli utställningsdomare för hund. Jag kommer därför troligen inte uppdatera min blogg förrän på måndag.

Jag och min fru föder upp shiba och vi är båda intresserade av utställningar. Sedan några år tillbaka är jag auktoriserad ringsekreterare, vilket innebär att jag hjälper domaren med det praktiska kring bedömningarna på utställningar. Det känns som ett naturligt steg att gå vidare och bli domare. Jag räknar också med att lära mig en hel del som kommer till användning för oss i vår uppfödning.

Hunduppfödning och hundutställningar är en hobby som ligger långt ifrån politiken. Det är en sak som jag gillar med den hobbyn. Jag skulle inte vilja ha politiken som min enda hobby - om jag skulle bli heltidspolitiker, vad skulle jag i så fall ägna fritiden åt?

Inga kommentarer: