torsdag 8 november 2012

Södra infartsgatan

I dag var jag på möte med en politisk styrgrupp i Örebro kommun, som jobbar med utvecklingen av trafikmiljön i kommunen. En av de saker vi diskuterade var om vissa gator som nu är stängda för biltrafik skall öppnas. Bland sådana kommande öppningar finns det en stor politisk majoritet för att öppna gator till och från Södra infartsleden. Det är meningen att denna trafikled skall omvandlas till en stadsgata. Hastigheten kommer att bli högst 50 km/h. Personligen har jag alltid tyckt att Södra infartsleden är en mycket bra trafiklösning, som på samma sätt som Klarastrandsleden i Stockholm snabbt tar fordon till och från stadens centrum. Något sådant kommer vi snart inte att ha i Örebro. De som gillar denna omvandling kan vara lugna, ty även i mitt parti finns det en majoritet för denna ändring. Sedan får jag personligen tycka vad jag vill.

För övrigt behöver ingen tro att jag profiterar ekonomiskt på att delta i den här trafikgruppen. Det utgår nämligen inget arvode för den, utan deltagandet är ideellt.

Inga kommentarer: