fredag 12 november 2010

Föreslagen till ett uppdrag, men tackade nej

Nu i veckan fick jag frågan om jag ville ha ett politiskt uppdrag i Örebro läns landsting. Efter viss eftertanke och diskussion med familjen beslutade jag mig för att tacka nej, och meddelade detta. Jag angav också kortfattat skälen för att tacka nej.

Politiken är en fritidssyssla för mig, och jag har varken tid eller ork till alltför många uppdrag vid sidan om min familj och mitt heltidsjobb. Jag är engagerad i politiken i Örebro kommun, där jag är invald som ledamot i fullmäktige mandatperioden 2010-14. Jag hoppas också på fler uppdrag än så i kommunen under mandatperioden, liksom jag är ledamot i en kommunal nämnd 2006-10. Dessutom är jag ordförande i en av de moderata partiföreningarna i kommunen. Det räcker gott så. Jag vill inte splittra mitt engagemang mellan alltför många uppdrag och föredrar att välja bort landstingspolitiken helt och hållet för att kunna göra ett bättre jobb i föreningen och kommunen.

Jag skall inte utesluta ett ännu större politiskt engagemang i framtiden, den som lever får se.

Inga kommentarer: