söndag 10 april 2011

Skolan

Det var länge sedan jag gick i skolan. Det kommer också att dröja ett tag innan jag har barn i skolålder. Detta gör att jag inte har mycket förstahandsinformation om hur det är i skolor i dag. De rykten jag har hört har antytt att det inte är bra, men de senaste dagarna har jag läst en del reportage på Dagens Nyheters hemsida som berättar att det är värre än vad jag trodde. Vi skall inte ha någon flumskola i Sverige. Utvecklingen mot flumskolan har pågått länge, men det behöver inte ta lika lång tid att ställa saker till rätta. Den nuvarande regeringens politik ser ut att gå rätt väg, vilket är bra, men det kan bli ännu bättre. Reportage som dessa är bra, därför att de visar felen och hur saker kan bli bättre. Låt oss hoppas att de ger effekt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer att ta lång tid. Skolan
byter inte personal på kort tid.
Flumrektorerna har också minst ett
årtionde kvar.